Похід це подорож в царство дикої природи, на побачення з горами, лісами, річками, озерами. Зі всім тим, чого вже давно немає серед галасливих міст. Похід це можливість знайти нове коло спілкування, адже в похід йде команда, і команда повертається з нього!
Миті з життя міста. Те, повз що ви пройшли і не помітили. Або забули. Або бачите щодня, і воно Вам 100 раз не треба. Або.. Зрештою, розпочинаємо серію фото-розповідей "Цікавий Тернопіль"
1.
Змагання з техніки велосипедного туризму полягають у проходженні
дистанцій, прокладених як по дорогам з твердим або ґрунтовим покриття,
так і на пересіченій місцевості з природними та штучними перешкодами, а
також у виконанні спеціальних додаткових етапів.
3. "Фігурне
водіння велосипеду", "велокрос", "тріал" можуть бути самостійними
дистанціями лише для I та II класу включно, а для III, IV класу - лише
за умов їх об'єднання в одну комплексну дистанцію.
4. Допускається логічно обґрунтоване об'єднання кількох окремих дистанцій в одну загальну дистанцію.
Класифікація змагань
1.
В залежності від складності дистанції поділяють на 4 класи з
відповідністю перешкод технічно складним ділянкам велосипедних походів
згідно таблиці 1.
Таблиця 1
Клас дистанцій змагань
Вантаж на одного учасника, кг
Велоралі
Фігурне водіння
Велокрос
Тріал
Протяжність км, не менше
Кількість додаткових етапів
Кількість фігур, не менше
Відстань між фігурами м, не більше
Кількість перешкод на одному колі, не менше
Кількість перешкод, не менше
IV
15
45
10...12*
10
3
6
6
III
10
30
8...9**
8
4
5
5
II
7
20
5...7
6
5
4
4
I
5
10
4...5
4
6
3
3
* - обов'язкові етапи - 6.4.2.22 або 6.4.2.23
** - обов'язкові етапи - 6.4.2.20 або 6.4.2.21
2.
Склад команд може бути чоловічим, жіночим або змішаним, про що
зазначається в положенні про змагання. В змаганнях III - IV класів
склад команди повинен бути не менше 4-х осіб.
3. По часу проведення змагання можуть бути тільки денними.
Проходження дистанцій
1.
Проходження дистанцій полягає в подоланні всіх етапів з виконанням
вимог, обумовлених в цих Правилах, Положенні про змагання та Умови їх
проведення.
2. До змагань допускаються будь-які велосипедисти з базою (відстань між втулками коліс) не менше 950 мм.
3.
На кожній дистанції (етапі) суддівська колегія може встановлювати
оптимальний та контрольний час проходження. Розрахунок оптимального та
контрольного часу визначається суддівською колегією з урахуванням класу
змагань і конкретних погодних умов.
За
перевищення контрольного часу команда (учасник) знімається з дистанції
(етапу). За перевищення оптимального часу накладаються штрафні бали у
відповідності до цих правил.
4.
Особливості проходження дистанції обумовлюються, при необхідності,
Умови проведення змагань і уточнюються при роз'ясненні або демонстрації
проходження дистанції чи окремих її етапів.
5. Вважається, що учасник пройшов дистанцію, якщо переднє колесо його велосипеду торкнулося лінії фінішу.
Падінням вважається ситуація, коли учасник торкається землі будь-якою частиною тіла вище колін.
6.
На автошляхах, де під час проведення змагань не був перекритий рух
транспортних засобів, учасники змагань керуються Правилами дорожнього
руху.
7. Дистанція велоралі
7.1.
Велоралі полягає у проходженні дистанції по легенді та за графіком, в
якому обумовлені час руху або швидкість між контрольними пунктами (КП),
та у виконанні чи подоланні додаткових етапів (ДЕ).
Перелік ДЕ розміщений в п. 4 "Додаткові етапи і перешкоди".
7.2. Дистанція велоралі розбивається на окремі ділянки (етапи), на початку та в кінці яких знаходяться пункти контролю часу (КЧ).
7.3. Всі контрольні пункти чітко позначаються табличкою з відповідною назвою.
7.4. За годину часу свого старту команда отримує контрольну картку і маршрутну схему.
Контрольна картка
- основний документ велоралі, який підтверджує повне проходження
дистанції командою. До неї суддями заносяться відомості про час
проходження дистанції та етапів. Проходження пунктів КЧ вважається
моментом подання судді контрольної картки. Весь склад команди повинен
знаходитися в зоні збору.
За самовільне внесення учасниками записів та виправлення, а також втрату картки чи її псування, команда знімається зі змагань.
Маршрутна схема
виконується на окремому аркуші і являє собою нитку маршруту. На ній
вказуються місця знаходження пунктів КЯ, їх орієнтири, відстань між
ними, Дан про ДЕ, перерви в русі і інші відомості про маршрут.
Частіше всього маршрутна схема видається у вигляді легенди - короткого
пояснювального тексту, умовних знаків (топографічних) і стрілок, які
визначають напрямок руху. Легенду зручно викладати у вигляді таблиці.
7.5. Вантаж перевозити тільки на багажниках велосипедів і на дистанції велоралі може розподілятися між учасниками команди довільно.
8. Дистанція фігурного водіння велосипеду
8.1. Дистанція
фігурне водіння велосипеду полягає в проходженні фігур, які розміщені
(встановлені), на майданчику з ґрунтовим або твердим покриттям.
Відстань між фігурами і межею площадки повинні бути не менше 3 м.
Обов'язковими фігурами є : вісімка, гойдалка, колія, стоп-лінія.
Довжина всієї дистанції - близько 100 м.
8.2.
При об'їзді або неповному проходженні траєкторії фігури учаснику
зараховують невиконання вправи. Учасник, який не виконав вправу, займає
місця після всіх учасників, які повністю пройшли дистанцію, незалежно
від отриманих штрафів та часу.
9. Дистанція велокросу
9.1.
Велокрос - це колова дистанція з штучними та природними перешкодами,
загальна довжина не менше 1 км при довжині одного кола не більше 0,5
км. Дистанція проходиться кожним учасником окремо.
10. Дистанція тріалу
10.1.
Тріал являє собою дистанцію довжиною до 100 м з природніми та штучними
перешкодами (крутий схил, яр, піщані, заболочені та інші важкопроїздні
ділянки, струмки, калюжі, стовбури дерев, що лежать тощо) по вузькому
коридору (до 1 м), розміченому з двох сторін природними (дерева,
паркани) і штучними обмеженнями (стрічки над стійками, висотою не менше
1 м).
Рекомендовані додаткові етапи і перешкоди
1. Додаткові етапи і перешкоди розташовані за видами дистанцій; деякі з них можуть включатися і в інші види дистанцій.
2. Додаткові етапи на дистанції "Велоралі"
2.1. Правила дорожнього руху (обов'язковий етап).
Завдання виконуються всіма учасниками окремо. Кожний витягає картку з
питаннями по дорожнім ситуаціям і дає відповідь. Штрафується (по 3
бали) кожна не вірна відповідь, підказка іншими учасниками.
2.2. Надання першої медичної допомоги (обов'язків етап).
Завдання виконуються всіма учасниками окремо. Кожний витягає картку з
назвою умовної травми і дає відповідь. Штрафується (по 3 бали) кожна
невірна відповідь, підказка іншими учасниками.
2.3. Кріплення вантажу
Завдання проводяться безпосередньо на старті дистанції "Велоралі" після
п.п.4.2.1. та 4.2.2. в рахунок часу між пунктами КЧ. Старт дається без
велосипедистів. Прийнявши старт, учасники підносять вантаж до
велосипедів, закріплюють його і транспортують до фінішу, де проводиться
контрольне зважування.
Можлива
перевірка ваги на будь-якому КП дистанції. Штрафується повна та
часткова втрата вантажу (по 2 бали за кожний неповний кілограм).
2.4. Встановлення намету
Етап
виконується на час. Намет суддівський. Змагання полягають в розбиранні
та складанні в чохол попередньо встановленого намету і деталей
кріплення, а потім встановлення намету до повної готовності. Неякісна
установка намету виправляється командою за рахунок свого часу.
2.5. Розпалювання вогнища
Метою
змагання є доведення до кипіння з заліком часу певної кількості води в
суддівській посуді на вогнищі, розпаленому дровами. Фінішем є мить
стабільного кипіння води. Приладдя для вогнища і дрова - суддівські.
Кількість сірників не обмежується. Використання горючих рідин,
вибухонебезпечних і горючих речовин не допускається. Завдання
виконується з врахуванням часу. Штрафується використання при
розпалюванні одночасно більше 2-х сірників (1 бал). Штрафом вважається
час від старту до фінішу в секундах.
2.6. Визначення азимуту
Виконується
по черзі кожним учасником. Компас суддівський. Штрафується (по 1 балу)
відхилення на кожні 3 градуси від істинного значення азимуту на
вказаний суддею орієнтир.
2.7. Ремонт велосипеду
Ремонт
полягає у виправленні умовної помилки на вказаному суддею велосипеді.
Всім командам призначається однаковий вид ремонту. Ремонт виконується
інструментом команди. Перелік поломок : вісь переднього колеса, вісь
педалі, вал каретки, спиця (ніпель) колеса, шатун, болт руля, гальмівна
колодка, зміни камери колеса. Завдання виконується на час.
Неповноцінність
ремонту визначає суддя за рахунок часу команди. Фіксується час,
витрачений командою на ремонт до останнього виправлення дефектів. Штраф
аналогічно п. 4.2.4.
2.8. Улаштування укриття для велосипеда
Команда
встановлює велосипеди на майданчику вертикально, зв'язує їх мотузкою та
накриває поліетиленовою плівкою (плівка суддівська), яка надійно
закріплюється. Завдання виконується на час. Штраф аналогічно п. 4.2.4.
2.9. Рух по бездоріжжю на велосипеді
Ділянка
довжиною не більше 100 м і шириною 1,5...2 м прокладається по
бездоріжжю з природними перешкодами (пісок, болото, брід, круті
повороти тощо). Дистанція долається, по черзі кожним учасником окремо.
Штрафується кожен дотик ногою землі (по 1 балу), виїзд за обмеження і
падіння учасника (велосипеду) - по 3 бала.
2.10. Рух за графіком
Графік
руху задається швидкістю або часом (оптимальний час). Команда
штрафується (по 2 бали) за кожну неповну хвилину запізнення на кожному
етапі контролю. Випередження графіка не штрафується і не заохочується.
2.11. Швидкісна ділянка
Етап (довжина до 2 км) проводиться по дорозі з твердим покриттям або ґрунтовій дорозі, без перетину з автошляхами.
2.12. Підйом вгору на велосипеді
Довжина
етапу 200 м, крутизна підйому - не більше 15 градусів (27%). Дистанція
долається на велосипеді по черзі окремо кожним учасником. Штраф
аналогічно пункту 4.2.9.
2.13. Спуск по схилу на велосипеді
Довжина
етапу до 100 м, крутизна схилу не більше 20 градусів (36,5%). На
ґрунтовому схилі прокладається дистанція спуску з 3...5 поворотами під
кутом до 90 градусів. Місця поворотів позначаються не менш як двома
прапорцями і обмежувальними лініями шириною до 2 м. Дистанція долається
по черзі окркмокожним учасником. Штраф аналогічно пункту 4.2.9.
2.14. Піщана ділянка
Ділянка з піщаним покриттям з довжиною 10...20...35...50 м (в залежності від класу дистанції). Штраф аналогічно пункту 4.2.9.
2.15. "Колія"
Використовується
ділянка шляху, що має колію глибиною до 0,5 м, довжиною до 10 м та
шириною 0,6 м. Колія може бути наповнена водою та бути на прямою. Етап
долається на велосипеді. Штраф аналогічно пункту 4.2.9.
2.16. Рух по азимуту
Етап
влаштовується між двома паралельними дорогами або стежками, що
розташовані на відстані 200...500 м. На фінішній дорозі через 5..10 м
встановлюються пронумеровані таблички. На старті учасникам команди
повідомляють магнітний азимут. При виході на фінішну дорогу вони
записують в контрольну картку номер найближчої таблички. Штрафується
відхилення від справжнього напрямку. Виправлення в контрольних картках
не зараховується. Розмір штрафу встановлюється у Положенні або в
Умовах.
2.17. Подолання броду на велосипеді
Використовується
ділянка струмка або річки шириною до 2 м, глибиною до 0,3 м швидкість
течії 1 м/сек.. Штраф аналогічно пункту 4.2.9.
2.18. Орієнтування
Етап
полягає у визначенні свого місцезнаходження. На старті команда отримує
спортивну карту з нанесеним місцем старту. На маркованій трасі
знаходяться контрольні пункти (КП), знаходження яких треба відмітити на
карті проколювання голкою або відміткою кольоровим олівцем. Етап
проходить на час. Штрафується відхилення відмітки КП на кожний 1 мм
зверху 2мм - 3 бали, але не більше 6 балів, відсутність відмітки -10
балів.
2.19. В'язання вузлів
Кожен
учасник витягує картку з назвою одного з 7 вузлів і зав'язує вузол на
суддівській мотузці. Фіксується час, витрачений командою. Перелік
вузлів : прямий, брамшкотовий, академічний, провідник (одним кінцем),
подвійний провідник, булінь удавка. Зразки вузлів повинні бути у судді
для порівняння. Штраф за не вірно зв'язаний вузол - 3 бали.
2.20. Переправа через річку (яр) по колоді
Довжина
заздалегідь укладеної колоди - 5...8 м, діаметр - 25...30 см. Місце під
колодою повинно бути очищене і звільнене від сторонніх предметів.
Мотузки суддівські. Перешкода долається учасниками по черзі. Вантаж та
велосипед транспортуються по перилах окремо. Учасники переправляються
по черзі з застосуванням страхових допоміжних мотузок. Фіксується час
долання етапу.
2.21. Переправа через річку вбрід з використанням наведених перил
Етап
влаштовується на ділянці річки завширшки до 30 м та глибиною до 1,2 м.
Річка може бути умовною. Мотузки суддівські. Перешкода долається
учасниками по черзі. Вантаж та велосипед транспортуються по перилах
окремо. Учасники переправляються з застосуванням страховки за допомогою
супроводжуючої допоміжної мотузки, кінець якої закріплено на березі, де
є хоч один учасник, і яка закріплена за допомогою карабіна до
страхувальної системи учасника, що знаходиться на перилах, та до перил
вусом з ковзаючим по ним карабіном. Зона входу та виходу з води
обмежена. Фіксується час долання етапу. Штраф аналогічно пункту 4.2.20.
2.22. Переправа через річку (яр) по колоді з наведенням перил
Етап
відрізняється від описаного в п. 4.2.20. тим, що перила наводяться і
знімаються силами команди. Мотузки суддівські або командні згідно
Положення або Умов. Перший учасник переправляється по колоді зі
страховкою тільки основною мотузкою з закріпленим кінцем вище по течії
(двоє страхуючих розташовуються обличчям за течією). Другий кінець
страху вальної мотузки закріплюється карабіном до перехрестя
страхувальної системи на спині учасника. Останній учасник
переправляється по колоді, як і перший, але зі страховкою з
протилежного берега, або за допомогою перил з подальшим їх зняттям
висмикуванням мотузки. Штраф аналогічно пункту 4.2.20.
2.23. Переправа через річку вбрід з використанням перил та їх наведенням
Етап
відрізняється від описаного в п. 4.2.21. тим, що перила наводяться і
знімаються силами команди. Мотузки суддівські або командні згідно
Положення або Умов. Перший учасник переправляється в брід зі страховкою
основною та допоміжною мотузки (вуси) з незакріпленими кінцями. Основна
мотузка вище по течії, та два страхуючих обличчям за течією. Останній
учасник переправляється, як і перший, вбрід, але зі страховкою з
протилежного берегу, або по перилах з подальшим їх зняттям за допомогою
висмикування мотузки. Штраф аналогічно пункту 4.2.20.
3. Перешкоди на дистанціях "Велокрос" та "Тріал"
3.1.
Зміст перешкод на дистанціях "Велокрос" та "Тріал" полягає у подоланні
їх як і всієї дистанції, на велосипеді. Перешкоди мають коротку довжину
(від 2 до 5 м):
- вузький проїзд шириною до 1 м; - крутий поворот під кутом 90-120 градусів; - проїзд по канаві; - перетин канави; - переїзд через вал; - проїзд лабіринтом; - крутий підйом; - крутий спуск; - розворот у зворотній напрямок на обмеженій площі; - проїзд по кам'яному завалу; - переїзд через водяну перешкоду, рівчак або яр; - заїзд на перешкоду типу "висока бровка" або "колода"; - переїзд через попередньо закріплені колоди; - заїзд або з'їзд з перешкоди типу "сходи".
Штраф аналогічно пункту 4.2.9.
4. Перешкоди для дистанції "Фігурне водіння велосипеда"
4.1. Створ
На
відстані 5...8 см (в залежності від ширини шини) один від одного
встановлюються два плоских предмети висотою не більше 15 см. Учасник
повинен проїхати між ними, не зачепивши їх.
4.2. Змійка
Учасник
проїжджає послідовно всі проїзди між 6 стійками висотою не менше 1,5 м,
встановленими через 1,5 м одна від одної в одну лінію. Обмежувальні
лінії проведені на відстані 1,5 м з обох боків від неї.
4.3. Коридор
Учасник
проїжджає по коридору довжиною 10 м, шириною 0,7 м, утвореному
розміткою і двома паралельними рядами стійок висотою 1,5 м,
встановленими через 0,5...0,8 м.
4.4. Колія
Учасник проїжджає по колії довжиною 5 м і шириною 20 см, утвореною двома рядами обмежувачів через 0,5 м висотою 15 см.
4.5. Коло
Учасник
заїжджає через розрив шириною 1 м, помічений кеглями чи брусками,
всередину кола діаметром 3 м, розвертається там і виїжджає через розрив
назад. По розмітці кола допускається встановлювати обмежувачі у вигляді
кеглів чи брусків.
4.6. Вісімка
Фігуру
утворюють два кола діаметром 3 м, що прилягають одне до одного. Учасник
в'їздить у фігуру вздовж дотичної в розрив шириною 1 м, розвертається в
першому колі, потім в другому в зворотному напрямку і виїжджає через
другий розрив.
Для
помітки місць заїзду і виїзду, а також для розмітки фігури допускається
встановлення обмежувачів у вигляді кеглів чи брусків.
4.7. Ворота
Учасник
проїжджає через ворота шириною 0,9 м і висотою 1,2 м. Верхня
перекладена воріт не закріплена і вільно лежить на стійках.
4.8. Кільце
На
відстані 5 м одна від одної встановлюються дві стійки з кронштейнами,
які закріплені на висоті 1,5 м від землі. На одній зі стійок висить
кільце (діаметром 20-30 см). Учасник знімає кільце однією рукою,
береться ццією рукою за руль перехоплює кільце і вішає його на
кронштейні другої стійки іншою рукою.
4.9. Перенесення предмету
На
землі на відстані 5 м одне від одного розмічені два кола діаметром 20
см. В одному з них встановлюється кегля висотою 15...20 см. Учасник,
рухаючись на велосипеді, повинен переставити кеглю в друге коло.
Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі. [ Реєстрація | Вхід ]
Мандри Україною. Гори і ліси, річки та озера, замки й монастирі, міста і села. Карпати та Полісся. Галичина й Волинь. Тернопіль і Тернопільщина. Туризм, походи, захоплення. Будні і свята. Спогади і враження.
Творчі креації. Те, що хотілося б побачити, а також і те, що бачимо щодня, але не звертаємо уваги.
Mandry.At.Ua - Мандруй Разом із Нами!
При будь-якому використанні матеріалів сайту, посилання на mandry.at.ua є обов'язковим!